"Gratis levering" voor elke aankoop van 2 tot 10 kaarten (levering alleen in België)

Algemene voorwaarden

ALGEMENE VERKOOPVOORWAARDEN

Deze algemene verkoopsvoorwaarden regelen de relatie tussen enerzijds OIL IN WATER BVBA, met maatschappelijke zetel te Edouard Fiersstraat 8 Brussel in België, met BCE-nummer BE0479.119. 622, handelend onder de naam “HAPPY MAPPY”, hierna “de Vennootschap” genoemd, en anderzijds elke natuurlijke of rechtspersoon die een bestelling op afstand plaatst (via een online bestelling op de website https://happymappy.be/, hierna “de Website” genoemd), in eigen naam of in naam van een derde, hetzij om zakelijke, hetzij om persoonlijke redenen, hierna “de Klant” genoemd.
Het Bedrijf en de Klant worden hierna samen “de Partijen” genoemd.
Afhankelijk van de specifieke situatie van de Klant (al dan niet een consument) zijn sommige bepalingen van deze algemene voorwaarden mogelijk niet van toepassing.
Elke bestelling bij het Bedrijf houdt in dat de Klant de algemene verkoopvoorwaarden van het Bedrijf volledig aanvaardt, tenzij een specifieke schriftelijke overeenkomst tussen de Partijen is opgesteld.

1. DOEL

Het doel van deze algemene voorwaarden is het vastleggen van de rechten en verplichtingen van de partijen in het kader van de online verkoop van producten die door het bedrijf aan de klant worden aangeboden.
Verkopen die in dit kader worden overeengekomen, worden voltooid onder de opschortende voorwaarde dat de in de bestelling gekozen producten beschikbaar zijn en dat de bestelling is betaald.

2. BESTEL

Bestellingen worden uitsluitend geplaatst via de Website die het Bedrijf beschikbaar stelt aan zijn klanten.
Elke bevestigde bestelling vormt de vaste en bindende aanvaarding van de prijzen, evenals van het product of de producten zoals geselecteerd op de Website.
De bestelling is pas geldig nadat de Klant de volledige prijs heeft betaald.
De Klant verbindt zich ertoe alle informatie te verstrekken die nodig is om de bestelling uit te voeren, met inbegrip van zijn adres, wanneer hij de bestelling bevestigt.

3. ORDERBEVESTIGING

De bestelling wordt bevestigd door een e-mail naar het e-mailadres dat de Klant bij het plaatsen van de bestelling heeft opgegeven.
Zodra de bestelling is bevestigd en betaald, kan deze niet meer worden gewijzigd, aangezien de betaling van de volledige prijs de bindende aanvaarding van de bestelling inhoudt.

4. PRODUCTEN NIET OP VOORRAAD

Als een deel of het geheel van de bestelling niet beschikbaar is, stelt het Bedrijf de Klant hiervan zo snel mogelijk op de hoogte.
Een bestelling van producten die niet op voorraad zijn, wordt indien nodig geannuleerd en het Bedrijf verplicht zich om op verzoek van de Klant binnen 7 dagen na de bestelling het volledige bedrag terug te betalen dat door de Klant is betaald voor de producten die niet op voorraad zijn.
Als de Klant het Bedrijf echter binnen 48 uur nadat hij ontdekt heeft dat het product niet op voorraad is, op de hoogte stelt van zijn voornemen, kan de Klant vragen om het artikel te vervangen door een ander artikel van dezelfde waarde, naar keuze van de Klant.
Met de terugbetaling en/of de creditnota die wordt afgegeven bij de annulering van de bestelling, wordt de verkoop afgesloten en kan de Klant geen aanspraak maken op enige vergoeding.

5. INFORMATIE OVER DE PRODUCTEN EN DE PRIJZEN

De Vennootschap verbindt zich ertoe haar producten zo duidelijk mogelijk te presenteren.
De producten die op de Website te koop worden aangeboden, worden gepresenteerd in een informatieblad dat een aantal verschillende kenmerken kan bevatten, zoals de productreferentie, een foto en de prijs.
De informatie op de Website kan op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd.

6. PRIJS EN BETALING

Alle prijzen van de producten worden weergegeven in euro’s en zijn inclusief alle belastingen, maar exclusief verzendkosten.
Het totaalbedrag van de extra leveringskosten is ook beschikbaar op de Website.
De kosten van de producten zijn betaalbaar zodra de bestelling door de Klant is bevestigd op de Website.
De producten worden gefactureerd op basis van de prijzen die op de Website worden weergegeven wanneer de bestelling wordt geregistreerd.
De prijs van de producten kan op elk moment worden aangepast op de Website.
Bestellingen kunnen worden betaald met een van de betaalmethoden die worden aangegeven op de Website (betaalkaarten en creditcards).
Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om de gegevens met betrekking tot zijn transactie te bewaren.

7. BESTELLINGEN VERZENDEN

Het Bedrijf verbindt zich ertoe om de bestelling te verzenden, afhankelijk van de beschikbaarheid van de bestelde producten, zodra de betaling hiervoor is ontvangen.
De producten worden geleverd op het adres dat de Klant bij de bestelling heeft opgegeven, en alleen in geografische gebieden die door het bedrijf worden aangeboden, zoals gedefinieerd op onze Website.
Levertijden worden ter informatie gegeven en vormen geen essentiële voorwaarde voor de verkoop.

8. ONTVANGST VAN DE BESTELLING

De Klant verbindt zich ertoe alle documenten te ondertekenen die betrekking hebben op de ontvangst van de bestelling en die worden uitgegeven door de vervoerder of een andere persoon die verantwoordelijk is voor de levering van het pakket.
De documenten van de vervoerder (of van iemand anders die verantwoordelijk is voor het afleveren van de bestelling) zijn geldig en hebben voorrang in geval van tegenstrijdigheden met verklaringen en documenten die door de Klant zijn verstrekt.
Het Bedrijf aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor het niet of gedeeltelijk nakomen van zijn verplichtingen als dit de verantwoordelijkheid is van de Klant of het gevolg is van overmacht.
Als de levering wordt vertraagd door een tekortkoming van de Klant binnen deze context, is er geen compensatie mogelijk.

9. NIET-CONFORMITEIT VAN HET PRODUCT, BESCHADIGDE VERPAKKING EN KLACHTEN

De Klant moet elk zichtbaar geval van niet-conformiteit van het geleverde product of elke vervorming of beschadiging van de verpakking melden aan de persoon die verantwoordelijk is voor de levering van de producten door dit samen met zijn handtekening op de leveringsbon te vermelden.
De Klant moet dit geval van niet-conformiteit bevestigen/mededelen per e-mail of via elk ander geldig schriftelijk middel dat binnen vijf kalenderdagen aan het Bedrijf wordt gestuurd, te beginnen op de dag waarop het product in kwestie werd ontvangen.
Elke klacht van welke aard dan ook over een product moet worden gemeld met details en duidelijke vermelding van de redenen voor het ongenoegen van de Klant, indien van toepassing vergezeld van foto’s die het probleem bevestigen.
Bovendien moeten producten die als niet-conform worden beschouwd, worden opgeslagen op een geschikte plaats zodat het product niet beschadigd raakt en op een later tijdstip door het Bedrijf kan worden onderzocht, zodat zij het vermeende geval van niet-conformiteit kunnen bevestigen.
De klacht kan niet in behandeling worden genomen, ook niet met een vervangend product, totdat de Klant heeft voldaan aan de hierboven gedefinieerde voorwaarden en, meer in het algemeen, aan deze algemene voorwaarden.
Als de klacht gegrond wordt verklaard, zal een nieuw identiek product zonder extra kosten worden opgestuurd, afhankelijk van de beschikbaarheid.

10. NIET LEVEREN

Als de bestelling niet wordt geleverd, moet de Klant binnen vijf kalenderdagen na de verwachte leverdatum contact opnemen met het Bedrijf via e-mail of een andere geldige schriftelijke methode.
Als wordt bevestigd dat het product niet is geleverd, worden de Klant de volgende opties geboden, zonder extra kosten voor de Klant en zonder enige andere vergoeding voor geleden schade:
– ofwel wordt een identiek product als het niet geleverde product opnieuw verzonden, afhankelijk van de beschikbaarheid;
– of het volledige bedrag dat is betaald voor het deel van de bestelling dat niet is ontvangen, wordt terugbetaald.

11. FOUT BIJ LEVERING

Elk product dat per vergissing is geleverd, wordt omgeruild of terugbetaald, afhankelijk van wat de Klant verkiest, op voorwaarde dat het product binnen zeven (7) kalenderdagen (met het poststempel van La Poste als bewijs) volledig en in perfecte staat in de originele verpakking aan het Bedrijf wordt teruggestuurd.
De verzendkosten zijn voor rekening van het Bedrijf, tenzij blijkt dat de fout te wijten is aan de Klant toen de online bestelling werd bevestigd op de Website.

12. DOUANERECHTEN EN BELASTINGEN

Elke bestelling die door de Klant wordt geplaatst en ergens buiten België wordt geleverd, kan onderhevig zijn aan douanerechten en andere belastingen.
Deze moeten door de Klant worden betaald, waardoor het Bedrijf van elke verantwoordelijkheid wordt ontheven. Het is niet de verantwoordelijkheid van het Bedrijf om te controleren of dergelijke heffingen en belastingen bestaan, van toepassing zijn en verschuldigd zijn voor rekening van de Klant.

13. AANSPRAKELIJKHEID

De producten die beschikbaar zijn voor verkoop voldoen aan de huidige Belgische en Europese wetgeving.
De Onderneming kan niet aansprakelijk worden gesteld ten opzichte van de Klant zodra zij heeft voldaan aan haar verplichtingen in overeenstemming met dit reglement en deze wetgeving.
De Onderneming kan alleen aansprakelijk worden gesteld tegenover de Klant voor hun eigen opzettelijke verkeerde voorstelling van zaken en/of grove nalatigheid of die van hun werknemers of vertegenwoordigers.
Het Bedrijf kan niet aansprakelijk worden gesteld jegens de Klant voor de gevolgen van eventuele fouten die de Klant heeft gemaakt bij het plaatsen van zijn bestelling.
Het Bedrijf aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade die aan de producten wordt toegebracht nadat deze aan de Klant zijn geleverd of aan iemand die door de Klant is belast met het in ontvangst nemen van de levering.
Het Bedrijf aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid voor enige indirecte schade veroorzaakt aan de Klant door welk feit of welke reden dan ook.

14. INTELLECTUEEL EIGENDOM

Alle teksten, commentaren, illustraties, afbeeldingen, logo’s, grafieken, tekeningen, foto’s enz. die op de Website en op de producten worden weergegeven, zijn eigendom van het Bedrijf door middel van auteursrechten en intellectuele eigendomsrechten.
De gehele of gedeeltelijke reproductie van deze rechten en eigendommen zonder toestemming van het Bedrijf is ten strengste verboden.

15. ANNULERING

Het recht om een bestelling te annuleren is uitgesloten voor overeenkomsten die op afstand worden afgesloten via de Website van de Onderneming krachtens artikel VI 53 van de wet van 21 december 2013 en artikel 47 lid 4 6° van de wet van 6 april 2010 betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming.

16. OVERMACHT

Het Bedrijf aanvaardt geen enkele verantwoordelijkheid voor een vertraging of mislukking van de levering in geval van overmacht, zoals dit begrip in de wet wordt gedefinieerd, of elke gebeurtenis buiten hun controle die het onmogelijk zou maken om de bestelling uit te voeren of deze duurder zou maken, geheel of gedeeltelijk, of te wijten aan derden zoals de leveranciers, onderaannemers, agenten en vertegenwoordigers of vervoerders van de partijen.
Overmacht omvat volledige of gedeeltelijke stakingen in onze gebouwen of die van onze leveranciers, transport en als onze leveranciers niet op voorraad zijn.

17. GEDEELTELIJKE INVALIDITEIT

Indien een of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden ongeldig worden bevonden of ongeldig worden verklaard in overeenstemming met een wet, een voorschrift of na een definitieve uitspraak van een bevoegde rechtbank, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.

18. BEWIJS VAN AANKOOP

In het algemeen accepteren de partijen elektronisch bewijs van betaling binnen de context van hun relatie.
Elektronische records die zijn opgeslagen op de IT-systemen van het Bedrijf in overeenstemming met de beveiligings- en vertrouwelijkheidsvereisten zullen dienen als bewijs tussen de Klant en het Bedrijf.
Er wordt overeengekomen dat als er een verschil is tussen de elektronische gegevens van de consument en die van het Bedrijf, deze laatste voorrang krijgen.

19. GEGEVENSBESCHERMING

Krachtens de wet van 8 december 1992 inzake gegevensbescherming heeft de Klant het recht om alle verstrekte informatie te corrigeren, in te zien, te wijzigen en, om legitieme redenen, te verwijderen.
Elk verzoek hiertoe dient schriftelijk te worden gericht aan de Onderneming op het volgende e-mailadres: info@oilinwater.be.

20. TOEPASSELIJK RECHT – GESCHILLEN

Deze voorwaarden en elk geschil dat zou kunnen voortvloeien uit de bestelling zijn onderworpen aan het Belgische recht, ongeacht de aard van het geschil.
In geval van een geschil of een klacht zullen de partijen te goeder trouw trachten tot een minnelijke schikking te komen, alvorens formele procedures te overwegen.
De rechtbanken van het arrondissement Waals-Brabant zijn bevoegd, tenzij een dwingende wettelijke bepaling anders bepaalt.